Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Wednesday, July 30, 2014

XXVII pruuli hinnang - Udune suvehommik

Udune suvehommik oli parandus minu eelmisest nisuõllest Valge daam. Kuna selgus, et esimene kord olin linnaste kogustega pusse pannud, siis seekord olin hoolsam ning kogu grainbill'ist üle poolte oli nisulinnaste käes. Teatavasti nisulinnased annavad hapukamat maitset, seega oli nüüd oodata veidi hapukamat tulemust.

Klaasis nägi õlu igati isuäratav välja. Värvus oli hele kollane ning tuhm. Klaasi äärest üles tõusvaid mullikesi oli piisavalt näha. Välja kallates tekkis muljetavaldav vahukiht, mis hakkas taanduma, kuni alles jäi umbes sõrmepaksune ning püsivam vaht.

Aroom oli õllel kergelt hapukas ning magus. Tunda oli nisuõllele omast lõhna. Lisaks oli õlu värske ning veidi maalähedase aroomiga. Intensiivsus oli tagasihoidlik, nagu nisuõllel kohane.

Maitses oli esmalt tunda hapukust, mida täiendas kerge mõrkjus. Hapukus oli üpris kerge ning ei domineerinud liialt. Võrreldes mu eelmise nisuõllega oli mõrudust vähem ning hapukust rohkem. Ütleks, et seekord olid maitsed paremini tasakaalus ning üldpilt rohkem nisuõllele iseloomulik. Magusus õlle maitsest eraldi väga välja ei tulnud, pigem tasakaalustas teisi maitseid. Oma hapukusega jättis õlu suu veidi ka kuivaks. Gaasi tundus õlles olevat piisavalt. Järelmaitse oli samuti kuiv ning hapukas. Keha oli kerge ja suus tundus õlu kohev ning pehme.

Kokkuvõttes oli tegemist kerge ning värskendava õllega, mis praeguste kuumade ilmadega sobis hästi. Õlu kustutas parajalt janu ning pakkus maitseelamusi. Oma vähese alkoholi sisaldusega (4% või 4,5%) sobib õlu ka hästi söögi kõrvale. Võrreldes suurtootjate nisuõlledega ei tundu Udune suvehommik liiga vesine ning pakub lisaks hapukale maitsele ka parajalt humalate mõrkjust ning värskust.

Praeguseks on kõik pudeliõlled otsas ning alles on jäänud KEG ca 18L õllega. Seega üritan välja mõelda hea tehnika, kuidas see pudelitesse ümber villida.


2 comments: