Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Sunday, June 8, 2014

XXI pruuli hinnang - Siider Pille-Riin

Kohe-kohe jõuan oma blogiga taas järjele ning saan kirjutada rohkem päevakajalisematest tegemistest. Kirjutan lõpuks oma arvamuse meie hoovikohvikus pakutud viimasest joogist - Pille-Riin siidrist. Seda jäi meil alles rohkem kui üks pudel (4tk), kuid pärast minu maitsmist on ülejäänud pudelid broneeritud.

Siider on valmistatud siidrikomplektist ning maitseks valisin õunasiidri. Valmistamine oli imelihtne ning nagu tavaliselt, kääris siider üpris kuivaks tiheduseni 1.003. Soovisin aga magusamat siidrit ning otsustasin lisada magusainet, mis ei kääri. Valisin Sorbitoli ning lisasin selle enne villimist siidrile. Maitselt muutus siider veidi magusamaks, kuid päris soovitud tulemust ei saavutanud. Alles jäi endiselt kuivus aga veidi magusama tooniga.

Valasin siidri tumedast pudelist klaasi ning valguse käes tundus siider väga heleda kollase tooniga. Natuke ehk meenutas vahuveini. Siider ise oli väga selge ning paistis kenasti läbi. Karboniseeritud tundus siider olevat kenasti, mullid kerkisid aktiivselt pinnale (jällegi meenutas vahuveini või shampust). Siidrile omaselt erilist vahtu ei tekkinud.

Kuigi siidri välimus oli kena, siis aroom jäi pigem tagasihoidlikuks. Tunda oli küll hapukat õuna aga suhteliselt kesiselt. Ootasin millegipärast mahlast, värskendavat ning meeldivat tugevat õuna aroomi. Lisaks õunale oli tunda ka mingit tundmatut aroomi, mis ei olnud paha aga tundus võõras. Ise arvan, et see võis tulla Sorbitolist.

Maitse oli sarnaselt aroomile veidi tagasihoidlik. Üldpildis oli siider kuiv ja hapu, sekka veidi magusust. Hapukus meenutas pigem tooreid õunu, mitte magusaid ning küpseid. Ka magusus oli väikse imeliku alatooniga, jällegi arvatavasti Sorbitolist. Järelmaitses jäi keel üpris kuivaks ning veidi õunaseks.

Kokkuvõttes jäi minu arvates õuna osakaal maitses ja aroomis keskpäraseks, oleks võinud tugevam olla. Siidri välimus ning hele värvus olid seevastu kenad. Kuivade siidrite austajatele sobis see siider hästi. Ise oleksin ma eelistanud natukene magusamat tulemust. Sorbitoli lisamises järgmine kord kahtlen veidike, mulle tundus see andvat kõrvalmaitseid ja -aroomi.


No comments:

Post a Comment