Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Sunday, June 22, 2014

Tartu Gambrinuse õlleklubi kogunemine


Neljapäeva õhtul avastasin, et reedel toimub Tartus Gambrinuse õlleklubi kogunemine, kus mitmed väikepruulijad oma toodangut tutvustavad. Kuna juhuslikult oli plaanis sel reedel Tartusse minna, siis võtsin paar kasti oma õlut kaasa ning läksin üritusele kohale. Kokku oli oma toodanguga välja tulnud kümmekond pruulijat ning õllehuvilisi käis läbi üle 50ne. Üritus andis pruulijatel võimaluse oma töö eest ka väikest tasu saada. Iga külastaja sai osta talonge (10 talongi - 5€) ning talongide eest omakorda lunastada väikse topsitäie õlut.

Mina võtsin kaasa kolm kõige värskemat õlut:

  • Pelgulinna õlu (korduspruul)
  • Pruunlane - Inglise stiilis brown ale
  • Steampunk - Steam beer, valmistatud juulikuise kodupruulijate kokkutuleku jaoks:
Üleval Steampunk ja Pelgulinna õlu suurtes pudelites;
seejärel Pelgulinna õlu;
järgmisena Pruunlane;
kõige all on Steampunk väikestes pudelites.





Antud üritust külastasid tõsised õllehuvilised ning mulle, kui pruulijale, tuli sealt palju kasulikku tagasisidet. Kuna ma olin üksi oma õllesid tutvustamas, siis kahuks väga palju teiste laudade taga uudistamas ei jõudnud käia. Loodetavasti aitab väikse ülevaate saada minu tehtud fotod.

Tagasiside minu õlledele oli väga postiivne. Palju kiideti Pruunlast. Seal meeldis õlle mahedus, kena värvus, hea aroom ning üldine maitsepilt. Kuna ülejäänud õlledest enamus olid tugevad humalased õlled, siis Pruunalne sobis heaks vahelduseks.

Steam õlle kohta oli vastakaid arvamusi. Osadele meeldis taoline hübriidõlu, teistele jällegi tundus see veidi imelik ning arusaamatu (heas mõttes). Õlu oli laagrile omaselt hapukas, samas humal meenutas pigem ale't. Mõne õllegurmaani ajas taoline rüübe segadusse, ei ole nagu üks ega teine ning millegiga võrrelda ka ei oska. Kuna ka mul puudub võrdlusmoment mõne muu taolise stiilis õllega, siis ootan huviga juulit, kui Tallinnas kodupruulijad seda õlut valmistavad ning võrrelda saame.

Pelgulinna õlu jättis värskendava, mõrkja ning kuivapoolse mulje. Kuna üritus toimus suhteliselt soojas ruumis ning mul olid õlled terve päeva autos olnud, siis serveerimiseks olid kõik õlled natuke liiga soojad. Pelgulinna õlu kannatas ilmselt sellest kõige rohkem. Sooja temperatuuri tõttu kippusid õlled palju vahutama ning plastiktopsi valades tekkis kontrollimatult palju vahtu. Pelgulinna õlu peaks oma olemuselt pakkuma värskendust soojadeks suvepäevadeks ning oluline on seda ka jahutatult serveerida. Veidi soojenenuna tuli minuarust alkoholi maitse veidi liialt esile ning jättis oma tsitruselise mõrudusega ka suu üpris kuivaks.  

Kokkuvõttes oli üritus väga lahe ning mulle meeltmööda. Veidi meenutas laata aga samas ka õllehuviliste kokkutulekut. Selline mõnus kooslus ning sai väga huvitavatel teemadel erinevate inimestega vesteldud. Otseselt ei olnud eesmärgiks kogu õlle maha müümine ning õhtu lõpuks sain omajagu õlut ka tagasi Tallinna vedada. 4 tunni jooksul vähenes mu kaasavõetud õlle hulk umbes 11 liitri jagu. Täitsa tõsiselt mõtlen ka järgmisel korral taolisest üritusest osa võtta.

No comments:

Post a Comment