Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Wednesday, October 15, 2014

XXXIV pruuli hinnang - Sir Siider

Kuna ma eriline siidri fänn ei ole, siis lükkasin selle joogi arvustuse tegemist mitu korda edasi. Praeguseks on antud siider külmkapis seisnud üle kuu aja ning pudelis olnud juba ligi kaks kuud. Eriliseks teeb selle siidri fakt, et karboniseerimisel on kasutatud süsihappegaasi ning pärm peaks olema Campdeni'iga peatatud. Seega kõik pudelid on villitud KEG'ist kodukootud süsteemiga.  Minu peamiseks mureks oli villimise ajal süsihappegaasi hoidmine joogi sees.

Kui siider avada, siis pääseb valla piisavalt süsihappegaasi, mis annab märku korralikust ning säilinud karboniseeritusest. Klaasis paistab siider väga helekollakas-kuldne, veidi kahvatu, väga läbipaistev ning särav. Siidrile omaselt erilist vahukihti ei teki. Küll aga on näha palju mullikesi pinnale tõusmas.

Aroom on magusalt õunane, värskendav, kergelt hapukas. Kokkuvõttes täitsa omane õunasiidrile.

Siidri maitse on pigem kuiv, hapukas ning magusalt õunane. Peamiselt domineerib hapukus, kuid tugevam õunane ning magus maitse lipsab korra keelelt läbi. Järelmaitse on jällegi hapukas ning suhteliselt kuiv. Mulle tundub, et veidi rohkem võiks õunast maitset olla. Lisaks jätab siider suhteliselt vesise mulje.

Kokkuvõttes on tegemist hea õunasiidriga ning antud komplekti julgen teistelegi soovitada. Komplekti täiustamiseks võiks proovida õunamahla lisamist, et saada veelgi intensiivsem maitse ning aroom. Olen pidevalt üritanud valmistada pigem magusaid siidreid, seekord jäi tulemus ikkagi veidi liiga kuivaks. Ma päris kindel Campden'is ei ole ning ilmselt peaks mõtlema mõne kindlama viisi pärmi täielikuks hävitamiseks.

Vähemalt nüüd tean, et gaasita joogi suudan KEG'is karboniseerida ning tulemuse edukalt ka pudelitesse ümber villida. Muidugi taoline tegevus suurendab riski mõni bakter pudelisse saada, kuna pudeli kaelast väike osa jääb tühjaks ning seal olev hapnik jääb alles kuna pole elujõulist pärmi, mis selle ära tarbiks.

No comments:

Post a Comment