Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Tuesday, June 9, 2015

XLIX pruul - Lõvilõug

Algselt oli mul plaanis pärast kange ning tumeda IPA pruulimist loputada linnaseid veel korra, et keeta üks lahjem improviseeritud õlu. Paraku kippus juba IPA pruulimisel plaan kiiva kiskuma ning läbi häda sain Musta Veduri käärima. Kuna linnased olid mul veel alles ning kuum vesi loputamiseks valmis, siis otsustasin ikkagi linnastest ka viimase suhkru välja pesta. 

Kui Musta Veduri pruuliga oli palju sagimist ning poeg ei
saanud mind sel korral aidata, siis järelpruulimise ajal sai ta
rahulikult aidata mul linnaseid loputada.
Esmalt lahendasin meski tünni põhjas oleva filtri probleemi. Lõikasin survevooliku kesta veidi lühemaks, eemaldades kokkuvarisenud osa. Seejärel kühveldasin linnased tagasi meskipotti ning loputasin nii kaua, kuni keedunõusse sain piisava koguse virret - 26L. Enne keetu mõõtsin vedeliku tiheduseks kõigest 1.028. Kuna täpset pruulimise plaani mul ei olnud, siis keedu ajal lisasin humalaid tunde järgi:
  • Magnum 11,8% - 45 min
  • Hallertau 3,4% - 10 min
Et vähekenegi OG'd tõsta, lisasin 10 minutit enne keedu lõppu potti ka 400g mett, mis mul kiirelt kuskilt kätte juhtus. 

Jääkidest valminud virre on valmis käärima minema
Poole keedupotitäie jahutamine läks kiirelt ning täitsin ühe kääritustünni. Kuna mul toas tol hetkel vaba ruumi tünni jaoks ei olnud, otsustasin selle õlle kääritada jahedas keldris. Enne pärmi lisamist mõõtsin virde temperatuuriks 15,4˚C ning tiheduseks 1.036. Keldris kääritamiseks tundus kõige sobivam olevat laagri pärm S-23, mida juhtus mul külmkapis veidi olema.

Veidi rohkem, kui kaks nädalat hiljem oli õlu kenasti 1.010'ni käärinud ning otsustasin villima hakata. Selleks lahustasin 150g suhkrut keevas vees ning segasin lõpuks villimistünni õlle sisse. Kokku korkisin 67 pudelit lahjat laagrit.

Kokkuvõttes oli tegemist täiesti ettearvamatu õllega, kuna mee koguse, humalate sordid ning kogused ja pärmi sisestasin kalkulaatorisse alles pärast käärimise algust. Pudeldamise ajaks oli teada ka kangus, mis sel korral tuli 3,4%. Kalkulaator pakkus mõrkjuseks 41 IBU. Õige pea 
jõuab kätte ka aeg hinnata ebaõnnestunud pruuli (Must 
Vedur) ülejääkidest valmistatud lahjat õlut.
 

No comments:

Post a Comment