Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Tuesday, February 10, 2015

Teise ametliku pruuli hinnang - Pelgulinna õlu

Annan ka omapoolse hinnangu minu teisele ametlikule pruulile - Pelgulinna õllele. See valmis samaaegselt Steampunk Evolution'iga ning mu eesmärgiks oli välja tulla kahe suhteliselt erinevate omadustega õllega. Kui Steampunk pidi minu nägemuse järgi olema mõrkjam, rõhk linnastel ning muidugi pärmil ja selle kääritamise temperatuuril, siis Pelgulinna õlle puhul tahtsin anda talle värske, kerge ning veidi puuviljase ilme.

Õlut klaasi valades tekkis kerge, peenemulliline ning sõrmepaksune hele vahukiht, mis taandus üpris kiiresti. Kuigi klaasis õlu väga hästi läbi ei paistnud, tundus värvus kirgas ja kuldse varjundiga olevat.

Aroom oli antud Pelgulinna õllel üpris ootuspärane. Lisaks sidrunile oli tunda ka teisi tsitruselisi vilju. Tähele võis panna ka magusat tooni, mis oli midagi linnaste magususe ning puuviljade (ploomid näiteks) vahepealset. Aroomi intensiivsus oli keskpärane.

Õlle maitsebuketis oli esmalt tunda kerge mõrkja varjundiga magusust. Veidi hiljem jõudis kohale hapukus sidrunist koos tsitruselistele omase mõrkjusega. Maitsetest võis tunda kindlasti hapukat sidrunit, linnaselist magusust ning puuviljasust magus-hapuka näol. Õlle keha oli hästi kerge ning järelmaitse hapukas-mõrkjas, jättes suu veidi kuivaks.

Kokkuvõttes oli tegemist hea janu kustutava lihtsa õllega, mida oleks ideaalne tarbida soojal suvepäeval. Ka toidu, eriti lõhe, kõrvale sobiks antud tsitruseline õlu hästi. Puudus enamikele õlledele iseloomulik maalähedane mõrkjus, mida asendas sidrunist ning värsketest humalatest tulenev puuviljane mõrkjus. Maitsed olid enamasti tasakaalus, veidi ehk hapukuse ja sidruni poole kaldus. Õlle läbipaistvust saaks kindlasti parandada.

Kindlasti plaanin seda õlut suveks uuesti pruulida ning selleks üritan paika saada veidi intensiivsema aroomi ning tasakaalukama maitse. Sette vähendamise ning läbipaistvuse kallal plaanin samuti tööd teha.

1 comment: