Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Friday, February 6, 2015

Esimese ametliku pruuli hinnang - Steampunk Evolution

Otsustasin ka ise kirjutada hinnangu oma esimesele ametlikule õllele. Kuigi enda toodangut on alati keeruline objektiivselt hinnata, siis vähemalt teen proovi. Proovipudeli võtsin juhuslikust kastist ning õlut serveerisin jahutatult (pudel seisis külmikus ühe ööpäeva).

Kuigi olen saanud tagasisidet, et Steampunk kipub olema üle karboniseerunud, siis oma pudelit avades ma seda ei täheldanud. Eks jahe serveerimise temperatuur aitas kaasa ning vähendas veidi rõhku pudelis. Klaasi jõudis hele, kuldse tooniga, selge ja peaaegu läbipaistev õlu. Tekkis paks, kohev ja suuremulliline vahukiht, mis taandus umbes sõrme paksuseni. Mullid tõusid aktiivselt õlle pinnale.

Aroom oli õllel värske ja veidi hapukas, meenutades tsitruselist. Lisaks oli tunda vihjeid magususest peamiselt karamelli näol. Õlle aroom oli keskpärase intensiivsusega ning jäi veidi alla kodustele Steampunki pruulidele. Olgu siinkohal veel märgitud, et erinevalt kodustest pruulidest kasutasin seekord ca 500g dryhop'i. Kõrvalaroome mina ei suutnud eristada, kuigi laager pärmi kääritamisel soojas on alati oht medikamente meenutav negatiivne nüanss juurde saada

Maitses tuli esmalt esile mõrkjus, millele järgnes hapukus. Linnaste magusust ei olnud esmalt eriti tunda. Mõrkjus meenutas pigem midagi maalähedast ning tundus oma intensiivsusega antud kergele õllele täitsa paras. Kergelt tuli välja ka tsitruseliselt kuivad noodid, mis tasakaalustasid mõrkjust. Magusus jäi pigem tahaplaanile ning jõudis keelele väikse viivitusega karamelli näol. Järelmaitse oli peamiselt hapukas ja õlle keha kerge. Veidi ehk oli tunda liigset karboniseeritust.

Kokkuvõttes võis antud esimese ametliku ja võõraste seadmetega valmistatud pruuliga enam-vähem rahule jääda. Kindlasti arenguruumi veel on ning uuesti antud õlut valmistades plaanin väiksed korrektuurid sisse viia. Üldpildis oli õlu hapukas-mõrkja maitsega, värske aroomiga ning kerge kehaga. Õlu sobib hästi toidu kõrvale ning ka lihtsalt janu kustutamiseks. Mul on hea meel, et õnnestus eili ja laagri liikide ristamine ning Steampunki maitsest ja aroomist võib leida vihjeid mõlemale õlletüübile.

No comments:

Post a Comment