Tere tulemast kõigile!

Siin blogis plaanin ma kajastada oma koduõlle valmistamise katseid ja selle tulemusi. Kindlasti teen ma oma katsetuste ajal vigu, millest kõik õppida võivad. Lisaks, kui on pikem käärimise või laagerdumise periood käsil, jagan vahepalaks internetiavarustest omandatud teoreetilisi teadmisi teiega.

Loodetavasti on minu katsetuste kirjeldused ja muu info abiks koduõlle pruulimisega alustajatele. Kogenumad pruulijad võivad mind kommentaaridega parandada või oma kogemusi jagada.

Kõik, kes soovivad minu toodangut maitsta (vaata 'Minu pruulid' lehele), võta julgelt ühendust.

Alar
nanopruul@gmail.com

Wednesday, April 16, 2014

XV pruuli hinnang: Elementaarne IPA

Kirjutan ka siia oma IPA pruuli tulemusest. Antud õlu oli mul kaasas ka IPA võistlusel kodupruulijate kokkutulekul. Seal saavutas antud õlu 2-3 koha, mis oli mulle suureks üllatuseks. Enne kokkutulekule minemist maitsesin oma IPA't ainult korra ja selle põhjal kirjutan ka antud postituse.

Välimuse poolest on õlu tumedam, oranžika värvusega. Kuna pudelis on õlu vähe laagerdunud, siis väga hästi see läbi ei paista. Kui õlu klaasi valada, siis tekib keskpärane pruunika tooniga vahukiht, mis üpris kiirelt kaduma hakkab.

Aroom on õllel värskendav, lilleline ja Citra humalatele kohaselt tsitruseline. Aroom on üle keskmise intensiivsusega ning hea meel on tõdeta, et dry-hop'i käigus lisatud humalat on täitsa tunda.

Maitse poolest on esmalt tunda mõrudust, mis meenutab midagi vaigust. Mõrudusele järgneb hapukus koos kerge magususega. Magusa poolelt meenutab maitse karamelli. Mulle tundub, et õlle maitsed on kenasti tasakaalus. Kodupruulijate kokkutulekul sain oma arvamusele kinnituse ka teistelt. Järelmaitse on meeldivalt humalane ning mõru, veidike ka hapukust juurde. Järelmaitse püsib suus ootamatult hästi ja pikalt. Õlle keha tundub mulle üle keskmine ning täidlane.

Valmistasin antud õlu eelkõige oma maitse eelistusi silmas pidades ning seetõttu ei ajanud ka IBU numbrit liiga kõrgeks. Ise olen ma antud õllega väga rahul. Tõelistele IPA fännidele võib mõrudusest jällegi väheks jääda.

Kokkuvõttes võib antud pruuli õnnestunuks lugeda. Natuke võib nuriseda õlle läbipaistvuse üle ning natuke nõrga gaseerituse taseme pärast. Kuid sellest hoolimata on paigas kõik ülejäänud omadused - aroom, maitse, värvus.

No comments:

Post a Comment